FOLLOW ME

FOLLOW ME FOLLOW ME

FOLLOW ME

De vierdelige docu reeks 'Follow Me' biedt, aan de hand van diepgravende gesprekken met 8 content creators, een vertrouwelijke blik 'behind the shop' van ieder van hen: ASMR creator Nanou Philips, muziekproducer Chuki Beats, Boris en Broer die beter bekend zijn als Timon Verbeeck en Elias Verwilt, Tiktok infleuncer Stien Edlund, social media duizendpoot Jonatan Medart en Tiktok-zussen Nour en Fatma. Hoe verzorgen ze hun show, act of typetje en wat wordt daar precies in meegegeven? Hoelang wordt daaraan gewerkt? En wat verdienen ze eraan? 

De toekomst van content is digitaal, online en mobiel. Niemand die dat zo begrepen heeft als de nieuwe lading content creators die, via Social Media platformen, in een mum van tijd honderdduizenden, zelfs miljoenen volgers aan zich weten te binden. Niet rond de kerktoren, maar viraal en globaal, tot overal waar TikTok of YouTube kan bekeken worden. Bedrijven hebben die cue al langer opgepikt. Zij surfen al te graag mee op het succes van een bepaalde online star om het gedeelde, welgemikte doelpubliek directer en veel vlotter (impactvoller) te bereiken.

De reeks biedt inkijk voorbij het gepolijste, perfecte beeld van de online performance en focust op de maker: een jonge mens met dromen, onzekerheden, creativiteit en angsten. Dat is herkenbaar, zeker in vergelijking met andere creatieve kunsten, maar in deze reeks is deze blik achter de schermen vooral verrassend voor de fans, die voor de eerste keer meer te zien krijgen van hun held(en) dan de online post.